Uutiskirje, eräs sähköpostimarkkinoinnin muoto, tarkoittaa yksinkertaisesti markkinointitarkoitukseen suunnitellun sähköpostin lähettämistä ennakkoon määrätylle ryhmälle. Hyvin suunniteltuna sähköpostimarkkinointi on todella tehokas keino tavoittaa haluttu kohdeyleisö edullisesti.
Toisin kuin esimerkiksi Facebook-mainonnassa, sähköpostimarkkinointia käyttäessäsi tiedät tarkalleen kenelle viestisi menevät. Voit itse ylläpitää vastaanottajien listaa ja halutessasi myös antaa kenen tahansa liittyä listallesi esimerkiksi yrityksesi verkkosivuston kautta. Kiteytetysti sanottuna olet siis itse vallassa siitä, kenelle haluat viestiä. Muista kuitenkin, että voit lähettää sähköpostimarkkinointia vain henkilöille, joilta olet saanut siihen luvan tai jotka kuuluvat sidosryhmiisi esimerkiksi tuotteiden tai palveluiden tilaamisen kautta.
Uutiskirjeellä sitoutat asiakkaita aivan eri tavalla kuin sosiaalisessa mediassa.
Sisällöltään viestien on oltava relevantteja ja vastaanottajaa kiinnostavia, eli sinun on tarjottava lukijalle jotain, mikä aktivoi hänet toimimaan toivomallasi tavalla. Vastaavasti viestien ulkoasun on oltava kiinnostava, mutta asiallinen ja ammattimainen. Jos nämä vaatimukset eivät täyty, on suuri mahdollisuus, että viestilläsi ei ole minkäänlaista vaikutusta yleisöösi, ja näin ollen tavoitteesi jäävät saavuttamatta.
Käyttämämme työkalu mahdollistaa tulosten analysoinnin ja seuraamisen. Sähköpostien tehokkuutta voidaan seurata esimerkiksi avausprosenttien ja linkkien klikkausmäärien perusteella. Ilman tällaista tietoa et olisi perillä siitä, miten hyvin viestisi ovat toimineet.
Tarjoamme kokemustamme toimivasta sähköpostimarkkinoinnista sinullekin. Suunnittelemme uutiskirjeiden ulkoasun ja ohjaamme sinut oikeaan suuntaan sisällön suhteen, tai tarvittaessa tuotamme sisällön itse. Sinun ei tarvitse koota uutiskirjettä eikä testata sen toimivuutta eri laitteilla – teemme sen puolestasi. Varsinaisen lähetyksen voit tehdä joko itse tai jättää senkin meidän harteillemme. Sitten voidaankin odotella tuloksia!