Aiemmin Markkinointiviestinnän Viikkona tunnettu tapahtuma muutti isompiin tiloihin Messukeskukseen ja keräsi markkinoinnin tekijät jälleen yhteen 21.–22. syyskuuta.
Kukumo osallistui tapahtumaan molempina päivinä. Inspiroivaa ja kaikin puolin mielenkiintoista ohjelmaa oli tarjolla neljältä päälavalta ja viideltä pienemmältä tietoiskulavalta yllin kyllin.
Päälavojen teemoiksi oli tänä vuonna valittu Suomi nousuun, Luovuus, Tulevaisuus ja Teknologia. Puhujien joukossa oli mainos- ja markkinointitoimistojen asiantuntijoiden lisäksi mediapäälliköitä, myynti- ja markkinointijohtajia sekä toimitusjohtajia yrityksistä kuten Finlayson, Alma Media, Kotipizza Group, Reima, Finnair, Grano, XXL Sports & Outdoor ja Valio. Saimme kuulla heidän päivittäisestä tekemisestään, haasteistaan ja ratkaisuistaan markkinoinnin saralla ja tulevista kampanjoistaan.
Erityisen mielenkiintoisina pidin Finnairin Päivyt Tallqvistin innostunutta puhetta ("Hyvä tarina nousee lentoon") uuden A350-koneen lanseeraamisen vaiheista sekä Reima Oy:n Anu Syrmän esitystä ("Reima vie suomalaista teknologiaa ja ulkoilun riemua maailmalle"), jossa yleisö sai nähdä videomateriaalia heidän uuden innovaationsa, lasten aktiivisuussensorin ReimaGOn, markkinoinnista ulkomailla.
Tietoiskulavoilla keskityttiin erilaisiin menetelmiin, tekniikoihin, työkaluihin ja toimintaperiaatteisiin, jotka on jo todettu toimiviksi tai jotka ovat uusinta uutta. Mukana olivat asiantuntijat viidestä toimistosta: Dagmar, Apsis, Nordic Morning, Koodiviidakko ja Poutapilvi.
Tuukka istui lähes jokaisella Poutapilven luennolla verkkosivustoihin liittyen, itse kiersin eri teemoissa uutiskirjeistä verkkokauppoihin. Tietoiskut tarjosivat sopivasti ahaa-elämyksiä ja muistutuksia, mukaan tarttuikin paljon konkreettista hyödynnettävää omassa työssä.
Tapahtumassa vieraili lähes 5 200 ammattilaista, joten siirto uusiin tiloihin oli onnistunut. Yhteen avoimeen tilaan jaetut lavat toimivat hyvin, ja kaikkein suosituimpiin esityksiin mahtui mukaan vaikka hiukan myöhässä takana seuraillen. Viime vuonna kaikki halukkaat eivät mahtuneet jokaiselle luennolle.
Yhtä aikaa Messukeskuksessa olivat käynnissä myös Bisnespäivät sekä pakkausalan messut ja kävimmekin kätevästi kurkkaamassa samalla kertaa myös niitä.
Ensi vuonna mennään taas! Tapahtumasta voit lukea lisää täällä.